Barcelona, 25 i 26 de setembre del 2008
CaixaForum
Av. Marquès de Comillas, 6-8
08038 Barcelona
Àsia s’ha convertit ja en un dels principals motors de creixement
del sector turístic. El continent engloba més del 50% de
la població mundial, però els seus baixos nivells de renda
i desenvolupament han limitat el seu atractiu com a mercat emissor fins
ben recentment. Actualment, el panorama ha canviat de forma ostensible
i a més de l’atractiu que Europa representa per als ciutadans
del Japó o Corea des de fa dècades, la Xina i l’Índia,
amb una població conjunta de 2.500 milions de persones, s’afegeixen
al mercat global, de manera que, segons dades de l’OMT, aquests
seran dos dels principals mercats emissors de turistes en les següents
dècades. Per altra banda, Àsia va rebre el 20.6% del turisme
internacional l’any 2007, mentre que l’any 2000 aquest percentatge
era del 16.2%.
En aquest context, el I Congrés Internacional sobre Turisme Asiàtic
es celebrarà a Barcelona durant els dies 25 i 26 de setembre, amb
els següents objectius:
- Explicar les oportunitats que el mercat asiàtic ofereix per
a Europa mitjançant l’anàlisi de la demanda, les
necessitats d’adaptació del sector o les perspectives de
creixement del turisme.
- Recollir les opinions dels responsables d’organismes de promoció
turística i del sector d’intermediació per a compartir
pràctiques i experiències d’èxit i així
aprofitar el potencial que Àsia ofereix al sector a Europa.
El Congrés està dirigit a empreses del sector hoteler, tour
operadors, línies aèries, restauració, venta al detall,
responsables de promoció turística i cultural del sector
públic i privat i altres interessats en Àsia com a mercat
emissor i receptor de turistes.
25 de setembre del 2008
9.00 h - 09.30 h INAUGURACIÓ
- Jesús Sanz, director general de Casa Àsia
- Antoni Bernabé, director general de Turespaña
- Josep Huguet, conseller d’innovació, Universitat i Empresa
- Jordi Hereu, alcalde de Barcelona
09.30 h - 10.30 h EL TURISME ASIÀTIC AL MÓN I A
ESPANYA
En aquesta taula s’analitzarà l'evolució del turisme asiàtic en els darrers anys i les seves perspectives
de futur, la realitat actual i les expectatives del turisme asiàtic
a Espanya, que encara no és una de les destinacions preferides
del mercat asiàtic.
La realitat del turisme asiàtic en el món i a Europa
- Xu Jing representant de la zona Àsia-Pacífic, Organització Mundial del Turisme (OMT)
La realitat del turisme asiàtic a Espanya
10:30 h -11:00h Pausa cafè
11.00 h - 12.30 h ÀSIA COM A MERCAT D’ORIGEN. LA
VISIÓ DE LA DESTINACIÓ
Algunes destinacions europees han aconseguit captar l'atenció del turisme asiàtic. És important conèixer les seves estratègies i generar experiències compartides que permetin que Europa es posicioni com la primera destinació per als turistes asiàtics en els propers anys.
-
Paul Roll, director general de l'Oficina Turisme i Congressos París
-
James Bidwell, conseller delegat, Visit London
-
Josep Antón Rojas, director Promoció, Turisme de Barcelona
- Javier Oyarzábal, coordinador general d'Economia, Ajuntament de Madrid
Moderador: Ignasi de Delàs, director general Turisme de Catalunya
12:30 h -14:00 h ÀSIA COM A MERCAT D’ORIGEN. LA
VISIÓ DE L’EMPRESARI
El creixement del turisme asiàtic a Europa constitueix un gran repte per a la indústria turística europea, que haurà
d’esforçar-se per a generar nous serveis, crear
estratègies de màrqueting innovadores, i millorar constantment la qualitat i les polítiques de servei al client.
-
Rosita Yiu, representant de la cadena Accor
-
Laura Chavarra, Responsable de Turisme de Value Retail Espaa
-
Eckard Kremer, Managing Director of Pacific Leisure Group
-
Carla Salvadó, directora de creuers del Port de Barcelona
-
Silvia Nel·lo, directora de Marketing de la Fundació Gal·la-Dalí
Moderador: Francisco Menor, director general de la Fundació ACS
14:00 h -15:30 h Dinar
16:00 h -18:00 h ÀSIA COM A MERCAT D’ORIGEN. EL
SECTOR D’INTERMEDIACIÓ I LES CONNEXIONS AÈRIES.
És crític conèixer les necessitats i prioritats de les agències de viatges i els tours operadors asiàtics, els objectius a curt termni i les dificultats operatives a les quals s'enfronten les línies aèries.
-
Liu Wuxiong vicepresident CITS China Internacional Travel Service
- Guo Junhua director adjunt de China CYTS M.I.C.E. Service
-
Suresh Puri, director executiu Spice Travel. Índia
-
Carlos Arsequell, director comercial de Singapore Airlines Espanya
-
Jordi Solé, coordinador del Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Barcelona (CDRA) i director comercial i de màarketing d'Aeroports de catalunya
Moderador: Amadeu Jensana, director Departament de Programes Econòmics i Cooperació de Casa àsia
26 de setembre de 2008
9:00 h -10:30 h ÀSIA COM A DESTINACIÓ. DISTRIBUTION CHANNELS I D’INVERSIÓ TURÍSTICA
Davant la gran oportunitat que es presenta, i davant dels enormes reptes que representa per als seus paràmetres tradicionals de negoci, les grans empreses turístiques estan prenent posicions en el continent asiàtic, amb diferent graus d'implicació i diferents especialitzacions per segments de mercat i per zones geogràfiques.
-
Luis del Olmo, vicepresident Hotels Melià
-
Matilde Torres, presidenta de Catai Tours
-
John McEwan, conseller delegat d'Advantage
Moderador: Joan Serra, responsable de continguts del plà estratègic de Turisme de Barcelona
10:30 h -11:00 h Pausa cafè
11:00 h -12:30 h CONDICIONANTS CULTURALS I LEGALS PER AL CREIXEMENT
DEL TURISME ASIÀTIC A ESPANYA
Espanya és la primera destinació mundial de viatges basats en el clima i les platges. El turista asiàtic és un turista diferent que busca productes i serveis diferents. Espanya no està posicionada a la resta dels mercats emissors asiàtics com una destinació de primera elecció, encara queda una immensa feina per fer per a poder esdevenir un referent.
-
Enrique Ruiz de Lera, director de l'OET de Singapur
-
Antonio de la Morena, director de l'OET de Xina
-
Antonio Li, director de la CPT de la Xina
-
Shoji Yoshida,Primer Secretari i Cap del Departament d'Economia, Ambaixada del Japón a Espanya.
-
Makoto Kusakabe, Director General de MIKI TRAVEL AGENCY, S.A.
Moderador: Ángel Diaz, conseller delegat, Advanced Leisure Services
12:30 h -13:30 h CONCLUSIONS I LÍNIES D’ACTUACIÓ
Hi ha una gran oportunitat. Hi ha un gran repte. Cal fer-hi front i preparar-se
per a poder aprofitar aquesta ocasió. Empresaris i representants
de les administracions públiques han de treballar conjuntament
per a aconseguir-ho.
Aquesta taula estar formada pels moderadors de les taules anteriors
Moderador: Alfredo Pastor, profesor de l'IESE
13:30 h -14:00 h CLOENDA
- Amadeo Jensana, director Departament de Programes
Econòmics i Cooperarció de Casa Àsia
- Joan Carles Vilalta, president Turisme de Catalunya
- Joan Gaspart, president Turisme de Barcelona
* Pendent de confirmació
Zona de premsa
Per a
més informació contacti amb:
- Casa Àsia. Departament de Comunicació. Josep Casaus. Tel. 93
368 03
27.
[email protected] o [email protected] .
Acreditacions
Aquells
professionals dels mitjans de comunicació que desitgin acreditar-se
per el Fórum Àsia, poden fer-ho a [email protected] o
trucant al Tel. 93 368 03 27. Departament de Comunicació.